Wednesday, July 13, 2011

celaan mukmin adalah fasiq


Pemilik amalan adalah dikira akhirnya, pembohongan adalah riba yang paling meningkat, setiap yang datang adalah dekat, celaan mukmin adalah fasiq, pembunuhan mukmin adalah kafir, memakan dagingnya adalah  maksiat, kehormatan hartanya adalah seperti kehormatan darahnya, sesiapa yang menentang Allah, akan membohonginya, sesiapa yang memaafinya, Allah akan memaafinya. Sesiapa yang memendamkan kemarahan, akan diberi ganjaran oleh Allah, sesiapa yang bersabar di atas bala, akan digantikan oleh Allah. Sesiapa yang mencari nama, akan “didengari” Allah. Sesiapa yang buta, maka Dia akan memperlihatkannya. Sesiapa yang menderhaka Allah, akan diseksa oleh Allah, wahai Tuhanku, ampunilah aku dan umat aku, wahai Tuhanku, ampunilah aku dan umat aku, dan aku memohon istighfar untuk aku dan kamu.

(DIPETIK DARI AL IKHTISAS, SYAIKH MUFID)

No comments:

Post a Comment